Netello.com Tänään TV:ssä | Uutislinkit | Päivän vitsi | Ilmaiset palvelut sivullesi | E-kortti | Mobiilipalvelut | Keskustelu
Keskusteluforum OhjeetOhjeet 
TAKAISIN VIESTILISTAAN VASTAA VIESTIIN
Otsikko:Metsämiehen koira
Kirjoittaja:Haukku
Pvm:22 tammi 2004 12:18
Viesti:
Kyllä vaan, tunnen monia ihmisiä joilla on hyvä dreeveri, joka olisi näyttelyssä ykkösen/sertin koira ja kokeissakin hyvät mahdollisuudet. Mutta jos 

ehdottelet että eikö kannattais käyttää kokeissa tai näyttelyssä, niin vastaus on ettei sillä ole meille merkitystä pärjääkö se siellä kun se on meillä
metsästyskoirana. Että rahaa ja aikaa vaan menee, mutta juuri heille ihmisille sen koiran arvo ei lisäänny yhtään siitä onko se käyttövalio tai mitä
muuta. Heille se metsästyskaveri on tärkeä sellaisenaan. Jos nartun omistaja osaa itse katsoa uroksesta ulkomuodon ja käyttöpuolen (käy vaikka
metsällä sen kanssa itse tms.), niin ei siinä mitään. Varmempihan sellainen koira on käyttää uroksena kuin jonkun ventovieraan suosittelema,
joka on käynyt muutamissa kokeissa, sielläkin vielä ehkä ollut tuomarit joita ei tunne ollenkaan. Itse luotan kuitenkin enemmän tutun, rehellisen
ihmisen (ei siis kenen tahansa omistajan...) sanaan tai omaan kokemukseen koirasta kuin johonkin paperinpalaseen.

Oishan se kiva myydä pentuja joilla ois käyttövaliovanhemmat mutta löydäpä sellaisia sitten jostain, kun tosiaan siinä muutakin pitää ottaa
huomioon kuin pelkät käyttötulokset. Ja kun ei itseänikään tuo kokeissa juoksu hirveenä kiinnosta, niin tahtoo itselläkin kva-nartuista tulla pula jos
sitä pitää vaatimuksena. Jos itse tietää koiransa, niin se riittää. Periaate "älä teetä sellaista pentuetta josta et ottaisi itsellesi metsästyskoiraa" on
kyllä mulla ainakin käytössä.
[Takaisin viestilistaan]  [Vastaa tähän viestiin]

koe/jalostus  (26 vastausta tähän viestiin)
koe/jalostus
edelliseen
Ja viellä.
Jalostuksesta!
Jalostus
Jalostus
Metsämiehen koira Haukku 22 tammi 2004 12:18
Haukulle!
No joo
pentuvälitys
Pentuvälitys.
hiirestä hirveen
mikä mättänee
Jalostus
Ei kaupaksi?
Ei kaupaksi!
pennun valinta
ei kirvestä
hiirestä hirveen.
jalostus
jalostus.
Samojen koirien käytöstä
Koekoirat paljolti samaa sukua
jalostus
Jalostus!
Jalostus

Valitse keskusteluryhmä
Jos et löydä sopivaa tästä
luettelosta, löydät paljon
lisää suomenkielisiä
ryhmiä osoitteessa
beta.sfnet.fi
Ajankohtaista
Antikvariaatti.net
Autot
Dreever forum
Extremeshop
Futis
Internet
Jääkiekko
Koirat
Musiikki ja Elokuvat
Naiset
Ohjelmointi
Pelit
Roolipeli ohjelmointi
Terveys ja Liikunta
Trendit

Varaa domain-nimi - Domainpalvelut.com .
Business News
Liity postituslistalle:
Sähköpostiosoitteesi: